Мета дослідження - оцінювання стану системи освіти та отримання об’єктивної інформації про її якість за результатами навчання учнів у початковій та основній школах.
Моніторинг якості освіти проводиться у формі тестування.
Упродовж місяця учні 5-х класів складуть 5 тестів: з математики, української, російської, іноземної мов, а також комбінований тест (Я і Україна / Основи здоров’я).
Учні 10-х класів мають пройти моніторинг якості освіти з 12 навчальних предметів та скласти тести з української мови, іноземної мови, історії України, всесвітньої історії, української літератури, геометрії, алгебри, біології, хімії, фізики, географії та технологій.
Відповідно до методичних рекомендацій, моніторинг якості загальної середньої освіти проводиться за збірниками завдань для проведення моніторингу, які видані ТОВ «Центр навчально-методичної літератури» і мають відповідну захисну голограму. Збірники завдань із кожного навчального предмета складаються з 10 варіантів тестів, які відрізняються складністю, структурою та формою.
Структура, обсяг та інші параметри тестових завдань визначено на основі вимог до загальноосвітньої підготовки учнів відповідно до чинних навчальних програм для початкової й основної школи з урахуванням відповідного для цього часу – 45 хвилин.
Кожен учень виконуватиме один варіант тестів та заповнюватиме бланк відповідей.
Участь учнів у моніторингу допоможе вчителям і батькам отримати об’єктивну інформацію про результати їхнього навчання та сприятиме поліпшенню системної підготовки майбутніх випускників до державної підсумкової атестації та, згодом, і до зовнішнього незалежного оцінювання.
За бажанням батьків можна буде здійснити порівняльний аналіз навчальних досягнень учня з відповідними середніми показниками по Україні з метою вдосконалення подальшої навчальної роботи школяра.
Більш детальну інформацію можна знайти на сайті Міністерства освіти і науки України.